Integracja systemów zarządzania jakością

Integracja systemów zarządzania jakością pozwoliła na osiągnięcie szeregu wymiernych korzyści zarówno w płaszczyźnie ekonomicznej jak i organizacyjnej. Wdrożone systemy są ze sobą spójne, oparte na jednolitych, zrozumiałych i akceptowalnych przez każdego pracownika zasadach.

Korzyści wynikające z integracji systemów zarządzania:

  • Optymalizacja kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa.
  • Jednolity sposób dokumentowania systemu zarządzania poprzez:
    • zastosowanie ujednoliconych form procedur, instrukcji, zapisów;
    • zastosowanie jednakowych sposobów wdrażania, weryfikowania; zatwierdzania i nadzorowania wymienionych dokumentów.
  • Zmniejszenie liczby procedur, instrukcji i zapisów.
  • Zmniejszenie liczby personelu potrzebnego do wdrożenia i administrowania systemem w stosunku do liczby personelu potrzebnego w przypadku systemów niezależnych.
  • Możliwość prowadzenia audytów wewnętrznych oraz działań korygujących i zapobiegawczych obejmujących jednocześnie wymagania wszystkich posiadanych systemów.
  • Możliwość przeprowadzania przeglądów okresowych przez najwyższe kierownictwo dla wszystkich posiadanych systemów jednocześnie.
  • Możliwość integracji z ogólnym systemem zarządzania.
  • Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa dbającego jednocześnie o kilka obszarów (jakość, środowiska, bezpieczeństwo).