Integracja systemów zarządzania jakością pozwoliła na osiągnięcie szeregu wymiernych korzyści zarówno w płaszczyźnie ekonomicznej jak i organizacyjnej. Wdrożone systemy są ze sobą spójne, oparte na jednolitych, zrozumiałych i akceptowalnych przez każdego pracownika zasadach.
Korzyści wynikające z integracji systemów zarządzania:
- Optymalizacja kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa.
- Jednolity sposób dokumentowania systemu zarządzania poprzez:
- zastosowanie ujednoliconych form procedur, instrukcji, zapisów;
- zastosowanie jednakowych sposobów wdrażania, weryfikowania; zatwierdzania i nadzorowania wymienionych dokumentów.
- Zmniejszenie liczby procedur, instrukcji i zapisów.
- Zmniejszenie liczby personelu potrzebnego do wdrożenia i administrowania systemem w stosunku do liczby personelu potrzebnego w przypadku systemów niezależnych.
- Możliwość prowadzenia audytów wewnętrznych oraz działań korygujących i zapobiegawczych obejmujących jednocześnie wymagania wszystkich posiadanych systemów.
- Możliwość przeprowadzania przeglądów okresowych przez najwyższe kierownictwo dla wszystkich posiadanych systemów jednocześnie.
- Możliwość integracji z ogólnym systemem zarządzania.
- Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa dbającego jednocześnie o kilka obszarów (jakość, środowiska, bezpieczeństwo).